Anna Jensen

Livet i Tyskland

Böter!?

Publicerad 2011-10-10 23:32:40 i


Skrev ju i tidigare inlägg att jag behövde snarast köpa en mössa annars så åker jag på böter :) Det är nämligen så att i mitt lag som jag spelar i härnere så har vi en mängd olika regler, allt från uppförande till mera pratiska regler.  Bryter man något av dessa regler så blir det böter, oftast 5 euro, vilket inte är speciellt mycker OM man inte heter Anna och kommer från Sverige och har vissa språksvårigheter :)

Jag skojjar inte om att jag har nog råkat ut för alla missförstånd som går att göra, alla "regler som går att brytas". Givetvis är inte detta några allvarliga sådanan men det är fantatiskt ironiskt att jag altid tar med mig fel boll, kläder, väska ja listan kan göras lång. Lägg där till att jag lider av en viss slarvighet så för alla dom gånger jag glömt något av mina tillhörigheter så har jag givetvis åkt på böter. Pricken över iet min damer och herrar var när jag inför våran första hemmamatch packade ihop väskan och åkte i god tro om att allt var i sin ordning. För det första hade jag fel väska, vi har nämligen två en för match och en för träning. Men när jag sen tog på mig mina uppvärmningskläder då har jag ju givetvis tagit med FEL kläder. Där står jag i en tröja som går till knäna, ett par byxor som jag trampar på, jag hade tagit med Jonte träningkläder. Ville ju givetvis lägga mig ner och dö, kände att nu räcker det med alla jävla missförstånd och klantigheter. Jag befinner mig i ett land, kan knappt språket och hade då knappt några vänner heller. Men med knagglig tyska lyckades jag få fram, Entschuldigung och 14 tyska tjejer låg ner och skrattade så dom nästan kissade på sig :) Gråtfärdig som jag blev, var det bara att snabbt lägga på ett leende och garva med lika mycket som alla andra. Får fortfarande en hel del hets över detta och självklart åkte jag ju på böter den gången med!

Snart två månader senare börjar jag nu äntligen lära mig alla regler men framförallt språket. Varje dag lär jag mig mer och mer och det är en fantastisk skön känsla att man faktiskt hänger med mer nu :) Det går framåt.
Det har varit många gånger jag stått där halvt gråtfärdig över saker man har missuppfattat eller sagt fel men man brukar säga att man lär sig av sina misstag och jag kan inte mer än instämma.

Livet härnere är verkligen en upplevelse :)

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-10-11 11:10:42

Bra kämpat,bättre att bita ihop än att bryta ihop.Ha en bra dag, vi hörs i kväll./Mamma

Postat av: Moster

Publicerad 2011-10-11 21:05:25

Skam den som ger sig, Anna! Kramar.

Postat av: Ida

Publicerad 2011-10-12 09:01:58

hahaa det är väl ungefär som det va hemma i Sverige.. glömda nycklar, plånbok m.m fast dån hade du inte språket att skylla på! :)

Postat av: Linn

Publicerad 2011-10-16 21:50:08

Hahahaha! Top of the line!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen! Jag heter Anna och är en 24-årig tjej som numera kallar sig utlandssvensk. Från storstaden Berlin hamnade jag i den lilla staden Melsungen, någonstans mitt i Tyskland där jag lever tillsammans med min handbollsspelande kille. Följ med mig och mina dagar, allt från saknaden av svenskt godis till shopping, studier och en massa bakning !

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela