Anna Jensen

Livet i Tyskland

24 oktober

Publicerad 2011-10-24 12:32:27 i Allmänt,


För eran information så är det alltså bara 2 månader kvar till julafton idag och ingen är gladare än jag :) Som den julfanatiker jag faktiskt är så längtar jag till advent och jul galet mycket. Kanske är lite för galen men har redan börjat planera i mitt lilla huvud allt som ska göras, bakas och inredas inför den bästa månaden på hela året :)

Här i Berlin har dom nu börjat ordentligt att förbereda sig inför julen. Längst hela kudamm arbetar dom nu på kvällarna med att sätta upp mängder med ljuslyktor och i affärerna har julpyntning tagit vid, antar att det är desamma hemma in Schweden!?

 
 

Helgen som var så har vi haft besök av Jontes föräldrar och givetvis hade dom med sig lite svenska godheter. Störst succé blev ju givetvis den efterlängade julmusten, kan det finnas någon godare dryck :)?

Nu har dom åkt hem igen men redan på fredag kommer nästa gäng och hälsar på, vilket blir skitskoj :)


Ha en fortsatt trevlig måndag people !
Auf wiedersehen

Kommentarer

Postat av: Jossan

Publicerad 2011-10-24 21:36:00

När kommer alla fina bilder annaaaaaaa?



SAKNAR DIG

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen! Jag heter Anna och är en 24-årig tjej som numera kallar sig utlandssvensk. Från storstaden Berlin hamnade jag i den lilla staden Melsungen, någonstans mitt i Tyskland där jag lever tillsammans med min handbollsspelande kille. Följ med mig och mina dagar, allt från saknaden av svenskt godis till shopping, studier och en massa bakning !

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela