Anna Jensen

Livet i Tyskland

Montag baby!

Publicerad 2011-11-07 10:50:00 i Allmänt, Bak & annat gott,

 

Helgerna härnere har varit riktigt härliga de senaste veckorna och så blev även denna. Mina kära föräldrar har varit här på besök och igår kom även ett härligt gäng svenskar från metropolen Vårgårda. Har sagt det innan och säger det igen, jag älskar numera besök :)

Så förutom sightseeing, shopping och en massa handboll så innefattade även helgen mängder med lösgodis, julmust och andra goa svenska produkter! Underbart!

Hann även med att göra lite födelsedagscupcakes till Weronica som kom och hälsade på igår!

Chokladcupcakes med nutellafrosting

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Idag går jag återigen in i min roll som sightseeingledare för våra senaste gäster. CheckPoint-Charlie, Berlinmuren, Riksdagshuset, Brandenburg Tor m.m ska avverkas idag. Börjar känna mig riktigt kunnig nu när det gäller alla sevärdheter härnere :)

 

Om

Min profilbild

Välkommen! Jag heter Anna och är en 24-årig tjej som numera kallar sig utlandssvensk. Från storstaden Berlin hamnade jag i den lilla staden Melsungen, någonstans mitt i Tyskland där jag lever tillsammans med min handbollsspelande kille. Följ med mig och mina dagar, allt från saknaden av svenskt godis till shopping, studier och en massa bakning !

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela