Anna Jensen

Livet i Tyskland

Nu är det jul igen !

Publicerad 2011-11-18 15:19:29 i Allmänt,


Jag har tjuvstartat, jag kunde inte hålla mig längre :) Idag spelas Sanna, Shirley, Sonja och givetvis Carolas härliga julsånger på högvarv härnere. Har stått och bakat hela förmiddagen och sjungit julsånger utav bara den. Fan vad jag älskar julen :) Dagens bak ser ni här nedan nämligen Lussekatter! Ikväll ska tyskarna få smaka på svenska lussekatter, hoppas dom går hem :)



Julstämningen fortsätter även ikväll. Tjejerna hade vart på IKEA och handlat pepparkakshus så ikväll ska vi sätta ihop och dekorera pepparkakshus för fulla rullar :)

Hoppas ni har en riktigt härlig fredag!

Kommentarer

Postat av: Emma Lidemar

Publicerad 2011-11-20 20:55:07

Jag blir allt lite avundsjuk på alla goa grejer du bakar! Imponerande bakkunskaper du har :D Kan ju också säga att lussebullarna var otroligt goda!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen! Jag heter Anna och är en 24-årig tjej som numera kallar sig utlandssvensk. Från storstaden Berlin hamnade jag i den lilla staden Melsungen, någonstans mitt i Tyskland där jag lever tillsammans med min handbollsspelande kille. Följ med mig och mina dagar, allt från saknaden av svenskt godis till shopping, studier och en massa bakning !

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela