Anna Jensen

Livet i Tyskland

Bremen

Publicerad 2011-11-14 11:45:28 i Allmänt,


Helgerna bara springer iväg och så gjorde även denna. I lördags så åkte vi till Bremen, en ganska så stor stad som ligger någonstans i västra Tyskland som var väldigt mysig :) Vi åt på min nya favoritresturang Vapiano, kanske är dags att fler sådana öppnas i Sverige då det är väldigt god mat :) Därefter så blev det bio och för min del blev det animerade TINTIN. Då allt är dubbat härnere så får det bli de enklaste "barnfilmerna" än så länge tills mina språkkunskaper blir ännu bättre :) Och för er som undrar hur matchen gick igår så vann vi, vilken innebar att vi fortfarande leder våran liga :)

Nedanför ser ni lite bilder från helgen på mina härliga lagkompisar :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen! Jag heter Anna och är en 24-årig tjej som numera kallar sig utlandssvensk. Från storstaden Berlin hamnade jag i den lilla staden Melsungen, någonstans mitt i Tyskland där jag lever tillsammans med min handbollsspelande kille. Följ med mig och mina dagar, allt från saknaden av svenskt godis till shopping, studier och en massa bakning !

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela