Anna Jensen

Livet i Tyskland

I´m back

Publicerad 2011-11-23 17:17:20 i Allmänt,


Gladare än någonsin. Har haft tre härliga dagar hemma i Sverige tillsammans med familj och massa vänner. Mycket har hunnits med bland annat mat på bästa resturangen Mañana med mycket efterlängtade tjejer, fikor och en hel del shopping.
3 dagar gick fort men oj vad härligt det var att vara hemma. Imorse landade jag i Berlin igen tillsammans med två riktig härliga damer, nämligen Ida och Bella. 5 dagar av mängder mer tjejmys har jag att se fram emot nu, detta blir en grym fortsättning på veckan :)

Dock måste jag säga att dagens bästa höjdpunkt var idag när jag stod på Landvetter och efter många om och men och även med hjälp av Ida och Bella lyckades få med mig mitt senaste köp, nämligen min nya julgran. Ja ni hörde rätt, jag har köpt en julgran och flög ner den till Berlin idag och ingen är gladare än jag :) Ska man fira jul i Berlin så ska man och då får det bli en svensk julgran, så är det bara !!! (Och innan ni hinner undra om jag verkligen är frisk i huvudet som köper en gran från Sverige så kanske jag borde poängtera att plastgranar i Berlin lyser med sin frånvaro och därav mitt köp :)

Auf Wiedersehen

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen! Jag heter Anna och är en 24-årig tjej som numera kallar sig utlandssvensk. Från storstaden Berlin hamnade jag i den lilla staden Melsungen, någonstans mitt i Tyskland där jag lever tillsammans med min handbollsspelande kille. Följ med mig och mina dagar, allt från saknaden av svenskt godis till shopping, studier och en massa bakning !

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela