Anna Jensen

Livet i Tyskland

Bakomanen !!

Publicerad 2011-11-02 17:43:21 i Allmänt, Bak & annat gott,


Jag älskar verkligen att baka men idag undrar jag om jag inte lider av allvarlig bakonomi. Jag hoppade upp ur sängen vid 10 imorse och har sedan dess stått i mitt favoritnattlinne och bakat utav bara den fram tills nu, haha. Jag har alltså stått i köket i nästan 7 timmar och bara bakat och bakat :) Ja jag vet, det är inte helt normalt att baka i så många timmar men har man inget bättre för sig en onsdag så här i november då kan man lika gärna baka lite :)
Solbullar med egengjord vaniljkräm, makroner och lite muffins blev resultatet efter dagens bak! Perfekt till helgen då storbesök vankas :)



Nu mina damer och herrar väntar träning och senare ikväll/natt är det Stig Larsson-maraton tillsammans med lite härliga lagkompisar härhemma!

Auf Wiedersehen




Kommentarer

Postat av: Moster

Publicerad 2011-11-02 20:04:06

Anna- vad tror du om att öppna bageri i Berlin. Det ser så smarrigt ut! Kramar

Postat av: Alex

Publicerad 2011-11-03 22:43:34

Asså Anna jag tänkte precis samma tanke som din moster! Du är ju grym, ja skulle fika på ditt bageri varje dag!!:D MISS U

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen! Jag heter Anna och är en 24-årig tjej som numera kallar sig utlandssvensk. Från storstaden Berlin hamnade jag i den lilla staden Melsungen, någonstans mitt i Tyskland där jag lever tillsammans med min handbollsspelande kille. Följ med mig och mina dagar, allt från saknaden av svenskt godis till shopping, studier och en massa bakning !

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela