Anna Jensen

Livet i Tyskland

Växjö

Publicerad 2011-12-14 22:46:36 i Allmänt,



Knappt ett dygn blev det tillsammans med mina härliga vänner i Växjö innan jag hoppade på tåget tillbaka till Borås igen idag. Men ojj vilken dag det blev. Började dagen igår med att Åsa kom och mötte mig, tårarna sprutade och glädjedansen var obeskrivlig, kanske inte så konstigt då det nästan var ETT jävla år sedan vi faktiskt sågs. Lika roligt blev det sedan när Emelie kom och och mötte upp oss, galet vad man saknat sina vänner. Efter en massa shopping, fika, mys och prat så blev det dags för oss att fira Luciadagen på riktigt. Efter 45 minuter av köande, i ösregn, kyla och blåst så kom vi äntligen in i värmen. Frusna och blöta så fick jag äntligen mitt efterlängade luciafirande och vilken stämning. Galet mycket människor i Domkyrkan och musiken var ljuvlig.
Åsa + Emelie + Lucia = Ja,bättre Luciadag kunde det inte bli :)
Tusen tack kära ni !

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen! Jag heter Anna och är en 24-årig tjej som numera kallar sig utlandssvensk. Från storstaden Berlin hamnade jag i den lilla staden Melsungen, någonstans mitt i Tyskland där jag lever tillsammans med min handbollsspelande kille. Följ med mig och mina dagar, allt från saknaden av svenskt godis till shopping, studier och en massa bakning !

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela