Anna Jensen

Livet i Tyskland

Kära tyskar, skall det vara så svårt att parkera??

Publicerad 2011-12-07 17:57:05 i Allmänt,





Jag blir galen, Berlin är en helt underbar stad och Tyskland i sig är ett land som har många fördelar men med vissa undantag. Mina dissningar av deras kassasystem i mataffärerna har jag redan skrivit om, dessa extremt minimala diskar. Men nu till något som gör mig typ sådär förbannad på 10 gånger OM dagen !! Kära tyska medborgare, skall det vara så svårt att parkera era bilar?? Svar: JA . Jag skojjar inte, 5 månader efter att jag kom hit så kan jag bara konstatera. DOM KAN INTE PARKERA !!! Säg att det finns parkering för 5 bilplatser, ja då är det ofta 2 eller 3 bilar som tar upp alla dessa rutor. Och längs lederna alltså de lite större gatorna, då parkeras det hej vilt! Parkera bilen bara i en fil, på med varningsblinkers och gå sedan och gör ditt ärende. Att du sedan orsakar trafikkaos genom att stänga av en hel fil är inga problem !! Det är såhär man gör i Tyskland eller åtminstone i Berlin. Sen får vi inte glömma att om du nu lyckas få in din bil i den där extremt lilla luckan som finns på en gata, en såkallad fickparkering då gör det verkligen ingenting om du kör på både bilen framför och bilen bakom. 3 gånger har jag sett detta hänt på bara de senaste 2 veckorna! Givetvis så tänker man ju att jaha nu ska vi se om hon/han lämnar en lapp elle liknande, men inte då! Kör på bilarna bara, det är ingen fara! Sa jag att vi kan konstatera att parkering inte är deras starkaste sida ?? :)

En liten parantes för er som är intresserade av livet härnere :)





Kommentarer

Postat av: Nalle

Publicerad 2011-12-07 23:17:53

Jag skulle vilja ha en redogörelse hur du fick ner julgranen.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen! Jag heter Anna och är en 24-årig tjej som numera kallar sig utlandssvensk. Från storstaden Berlin hamnade jag i den lilla staden Melsungen, någonstans mitt i Tyskland där jag lever tillsammans med min handbollsspelande kille. Följ med mig och mina dagar, allt från saknaden av svenskt godis till shopping, studier och en massa bakning !

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela