Anna Jensen

Livet i Tyskland

Ich habe angst !!

Publicerad 2011-12-05 12:55:30 i Allmänt,


Kom precis hem efter en löprunda i våran lilla park som ligger precis utanför oss. Sprang som vanlig ett antal varv runt den med go musik som dånade i öronen, mycket Rihanna och Lady Gaga nu :) Hursomhelst i den här parken så brukar det vara en hel del lösa hundar som springer runt där och leker (eller vad dom nu håller på med ) Ni som känner mig vet ju att jag är väldigt rädd för hundar och jag gillar dom inte överhuvudtaget. Så idag när jag sprang så ser jag en man komma gåendes mot mig tillsammans med sin okopplade hund. Redan i det här läget börjar ju paniken sprida sig i kroppen, ska jag verkligen fortsätta springa förbi hunden eller ska jag vända och springa tillbaka åt andra hållet? Nej, nu jävlar ska jag springa förbi den där jävla hunden, jag är inte rädd det går bra :) Tror ni inte då att när jag är kanske 2 meter ifrån mannen då får hunden en stor flipp, lämnar sin ägare och börjar göra utfall mot mig. Och ja mitt jävla pucko, då stannar jag upp, kunde ju givetvis fortsatt springa men nejdå istället stannar jag upp, kände mig verkligen helt svimfärdig. Hade jag inte kissat innan jag gick ut och sprang så hade jag nog kissat ner mig för herreguud vad rädd jag blev. Och mitt hjärta, det ska vi inte ens prata om !!! Lyckades i alla fall få ur mig ich habe angst, ich habe angst (vilket betyder att jag är rädd) och han svarade något på tyska, geppade tag i sin hund och sedan så gick han. Jag själv, sprang så fort jag kunde hem dom 25 meterna det handlade om :) Det är verkligen märkligt  men jag tror på fullaste allvar att hundarna känner av när någon som jag kommer! Jaja detta var morgonens indicent !

Hoppas ni har haft en bättra morgon än jag !!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen! Jag heter Anna och är en 24-årig tjej som numera kallar sig utlandssvensk. Från storstaden Berlin hamnade jag i den lilla staden Melsungen, någonstans mitt i Tyskland där jag lever tillsammans med min handbollsspelande kille. Följ med mig och mina dagar, allt från saknaden av svenskt godis till shopping, studier och en massa bakning !

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela