Anna Jensen

Livet i Tyskland

Isolerad

Publicerad 2011-12-20 14:07:48 i Allmänt,


Dagarna springer iväg nu och det är verkligen full rulle härnere. I helgen som var hade vi hela Jontes familj på besök och vi firade en av våra två julaftonar, verkar som det finns en fördel med att fira jul utomlands iår iallafall :) Hursomhelst, helgen gick som vanligt snabbt, alldelse för snabbt men mycket hanns med. Fick även tjuvstarta med julklapparna i helgen, fick mycket fint som jag får visa er sen :) Dock måste jag säga att helgens höjdpunk var nog endå julklappsspelet, spelet som jag både älskar och hatar. En enda jävla stress på att försöka få paketet som ibland alla andra också vill ha, haha !! Hursomhelst, jag fick min bok och lördagskvällen var räddad :)
Idag står städning, tvättning, iordningplock av alla julklappar m.m på schemat, lagom roligt om ni frågar mig men ibland så måste man :)

Tänkte också nämna en sak som gör mig typ sådär jättearg. Vi har ju ingen möjlighet att titta på de svenska kanalerna då det är spärrat här i Tyskland och vi har ingen möjlighet att få upp en parabol :/ precis när man har börjat vänja sig vid detta då gör Spotify samma sak, och inte nog med det !! Gick då in på Youtube idag och försökte kolla lite klipp och musik, tror ni inte då att det är spärrat det med !!!! Ja, jag vet att det må vara ett stort jävla I-landsproblem men kan man bli mer isolerad härnere nu. Inga svenska kaneler, ingen Spotify och nu är delar av Youtube också spärrat! Så snälla kära tjejer och killar som läser detta, vet ni hur jag kan få löst detta problem?? Spotify is the shit :)


Kuss Kuss

Kommentarer

Postat av: Jürgen Klinsman

Publicerad 2011-12-20 18:03:06

Går det bara inte ändra vilket land du bor i om du loggar in på spotify.com?

Postat av: Angela Merkel

Publicerad 2011-12-20 18:43:54

8)    Internetcensur - Jag bor i ett land där jag inte tillåts besöka vissa sajter på internet. Kan Dold.se hjälpa mig att komma runt detta?

Ja, Dold.se gör så att du går runt de spärrar som finns i ditt land. Eftersom du surfar via Sverige så kan du därifrån ta dig ut var som helst i världen.



Kanske skulle kunna vara något. Kostar dock 49:- i månaden. Men det kanske det skulle kunna vara värt.

Postat av: Moster

Publicerad 2011-12-20 19:57:43

Förstår om du känner dig isolerad, men jag hoppas du känner att vi tänker på er. Tack för senast och för julkort. Hälsa Jonathan, kramar från oss!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen! Jag heter Anna och är en 24-årig tjej som numera kallar sig utlandssvensk. Från storstaden Berlin hamnade jag i den lilla staden Melsungen, någonstans mitt i Tyskland där jag lever tillsammans med min handbollsspelande kille. Följ med mig och mina dagar, allt från saknaden av svenskt godis till shopping, studier och en massa bakning !

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela