Anna Jensen

Livet i Tyskland

Sonntag !!

Publicerad 2011-12-04 19:14:13 i Allmänt,


Blev en riktigt härlig dag igår. Hade en egendag med mig själv ute på stan där det blev en hel del inhandling av en massa julklappar :) Det är en riktig härlig mysstämning härnere nu, hela Kudamm är upplyst av stjärnor, tomtar och renar och julmusiken spelas ur högtalarna längs gatan ! Berlin visar verkligen upp sig från sin bästa sida just nu, man blir verkligen på gott humör i dessa juletider:) 
Igår kväll spelade vi även en tidig seriefinal mot tvåan i vår ligan. Det var riktigt kul att spela igår, mycket folk som kom och hejjade och ännu roligare var att vi vann :) Efter matchen så hade vi glöggfest med laget. Det dracks Glühwein för fulla muggar och även den svenska glöggen gick hem hos många :)
Trots en sen hemkomst inatt så blev det en tidig uppstigning imorse då tyskarna kom förbi och åt frukost och bakade lite :) Lussekatter och kolor blev dagens projekt :) Bjöd dom även på skumtomtar, och sett av deras miner så verkade detta vara det godaste dom ätit :) Rocky Road var även en annan favorit som gick hem :)

Annika tyckte det fungerade lika bra att sitta på golvet och göra lussekatter :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen! Jag heter Anna och är en 24-årig tjej som numera kallar sig utlandssvensk. Från storstaden Berlin hamnade jag i den lilla staden Melsungen, någonstans mitt i Tyskland där jag lever tillsammans med min handbollsspelande kille. Följ med mig och mina dagar, allt från saknaden av svenskt godis till shopping, studier och en massa bakning !

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela