Anna Jensen

Livet i Tyskland

Julbak

Publicerad 2011-12-02 17:38:12 i Allmänt, Bak & annat gott,


Är det inte muffins som bakas eller pepparkakshus som byggs så är det givetvis julgodis som skall göras :)
Har spenderat en bra stund på Kaufland idag med att försöka hitta alla ingredienser. Minimersmellows och vanlig jäkla nougat lyste med sin frånvaro, så ska ut och leta i lite andra affärer nu och se om jag kan hitta dessa.
På söndag kommer mina tyska vänner och då ska det bakas julgodis utav bara den.
Rocky Road, Bountykulor, kolor, knäck, tryfflar, wienernougat m.m


Här är en del av mitt godislager från Sverige från förra veckan.
Övervikten var inte nådig ska jag säga :)





Nu ut i affärerna, julklappar ska inhandlas och minimersmellows ska hittas

Ha en härlig fredag

Kommentarer

Postat av: Emma Lidemar

Publicerad 2011-12-02 20:14:24

Hade behövt lite av din energi kära kusin ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen! Jag heter Anna och är en 24-årig tjej som numera kallar sig utlandssvensk. Från storstaden Berlin hamnade jag i den lilla staden Melsungen, någonstans mitt i Tyskland där jag lever tillsammans med min handbollsspelande kille. Följ med mig och mina dagar, allt från saknaden av svenskt godis till shopping, studier och en massa bakning !

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela