Anna Jensen

Livet i Tyskland

Klassikerna slår allt :)

Publicerad 2011-12-01 12:29:09 i Allmänt, Bak & annat gott,


1 december, dagen då julkalendrarna skall öppnas och tittas på för första gången. Här på Nestorstrase i år så kör vi på två klassiker nämligen Sune Jul och Mysteriet på Greveholm. Har precis kikat på första avsnitten på båda seriena och måste nog säga att Sunes Jul slår allt :) Öppnade precis första luckan också på min ofantligt goda chokladkalender i år, nämligen Kinder´s egna! Grymt gott :)





Gårdagens pepparkaksbygge ser ni här!
Ett projekt som Jonte ensam stod för, bra jobbat :)



Kommentarer

Postat av: Livet på solsidan

Publicerad 2011-12-01 20:14:35

Sune äger!

Postat av: Ida Lidemar

Publicerad 2011-12-02 10:08:26

Hej kusin!



Du, jag har en fråga:) Du hade ett inlägg för ett tag sedan när du hade bakat macarones, vad använde du för recept då?? Du får jättegärna maila det till mig om du har möjlighet; [email protected]



Ha det bäst, vi ses väl den 16:e?!

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen! Jag heter Anna och är en 24-årig tjej som numera kallar sig utlandssvensk. Från storstaden Berlin hamnade jag i den lilla staden Melsungen, någonstans mitt i Tyskland där jag lever tillsammans med min handbollsspelande kille. Följ med mig och mina dagar, allt från saknaden av svenskt godis till shopping, studier och en massa bakning !

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela