Anna Jensen

Livet i Tyskland

Månadens sötsak

Publicerad 2012-09-23 10:31:00 i Bak & annat gott, Månadens sötsak,

Therésia som driver bloggen Söta saker har sedan länge haft bakutmaningen Månadens sötsak på sin blogg. Där får vem som helst som älskar att baka göra ett bidrag och sedan är man med och inspirerar varandra. En mycket bra och rolig idé! Här kommer mitt bidrag till månadens ämne som är ENKELT

Chokladbollar ( dubbel sats)
200 g mjukt smör
6 dl havregryn
2 dl socker
4 msk kakao
4 msk kaffe
Liten dos vaniljsocker

Rör ihop alla ingredienser tillsammans, forma till små bollar och rulla sedan dem i pärlsocker, kokos eller strössel !

Kommentarer

Postat av: Emelia

Publicerad 2012-09-23 18:32:06

Hej söta du!

Jag spetsade till mina med rom sist. Byt ut hälften av kaffet nästa gång du ska lyxa till det, cointreau går också bra. funkar säkert med whisky också, kanske vore något för J

Svar: tack för tipset, ska jag verkligen prova nästa gång :)
Anna Jensen

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen! Jag heter Anna och är en 24-årig tjej som numera kallar sig utlandssvensk. Från storstaden Berlin hamnade jag i den lilla staden Melsungen, någonstans mitt i Tyskland där jag lever tillsammans med min handbollsspelande kille. Följ med mig och mina dagar, allt från saknaden av svenskt godis till shopping, studier och en massa bakning !

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela